hermanschagen is fietsen.reismee.nl

reisplanning

Over 1 week is het dan zover.

Volgende week donderdag vertrek ik op de fiets naar Den Bosch. Daar stap ik op de trein. Eerst naar Utrecht, waar ik om 20.59 uur met de nacht-trein naar München ga. Aankomst vrijdag 07.16 uur. Dan overstappen op de trein naar Salzburg, aankomst 09.42. Daarna het laatste stuk met aankomst in Wenen om 12.44 uur.

Hierna zal ik Wenen uit zien te komen en langs de Donau tot Petronell-Carruntum fietsen, waar een camping moet zijn. Ik schat 40 of 50 km.Het is ongeveer 25 km voor Bratislava.De eerste paar dagen zal ik de Donau blijven volgen, dan,voor de 'Donau-knie' zal ik kijken of ik binnendoor steek richting Budapest of, zogauw de Donau naar het zuiden buigt, al kies om hier recht naar het oosten te fietsen. Maar dat is nog niet aan de orde.

De conditie is goed: in de winter heb ik mijn conditie op peil gehouden door tot eind december te roeien in Den Bosch, daarna ben ik 2x in de week gaan schaatsen.Daarbij nog een beetje hardlopen met mijn schoondochter en verder nog wat fietsen en wandelen. Vorige week heb ik nog een dag op de posbank en 1 dag in Limburg gefietst. Verder heb ik nog mijn vaste zondagmorgen met de fietsclub. Aankomend weekend fiets ik de laatste keer met fietsclub, en nog een keer met Rikie naar Son. Dus aan de conditionele voorbereiding zal het niet liggen.,

De vakantie-fiets heb ik ook helemaal nagekeken. Nieuwe banden, kabeltjes, remschoentjes,ketting en tandwielen. Reserve-onderdelen en gereedschappen liggen ook al klaar. Mijn benzine-brandertje is ook helemaal schoongemaakt en uitgeprobeerd.

Kaartmateriaal heb ik ook helemaal compleet incl.leesboeken voor onderweg(afgeschreven boeken van de bieb voor 1 euro per stuk) Als ze uit zijn, laat ik ze achter.

Vaccinaties zijn ook allemaal weer bijgewerkt, en de ehbo -set is ook compleet.

Dus er rest mij niet veel anders meer, dan om te kijken of ik straks alles in de fietstassen kan proppen. Alleen mijn tent moet ik nog een keer nakijken (kromme haringen vervangen voor stalen pennen).

Gr. Heman

Reacties

Reacties

tiny antoinet

hoi herman
heel veel plezier geniet ervan,laat op tijd iets van je horen
groetjes tiny en antoinet

Theo van Engelen

Zo te lezen kan de reis beginnen. Mooi! Maak je niet druk om de aanhoudende oostenwind. Ons Riek geeft de planten wel water en jij neemt onderweg wel regelmatig wat te drinken.
Goeie reis!

Lenny en Piet

Hallo Herman, wij wensen je heel veel succes en zo min mogelijk lekke banden, leuk om langs deze weg op de hoogte te blijven van je reis en zorg dat je weer gezond terug komt, Lenny en Piet.

Gerda en Lau

Hallo Herman,
Heel veel fietsplezier op deze mooie reis. We zullen je met veel plezier volgen.Groetjes Gerda en Lau.

Leo van Rooij

Hallo Herman,

Wat een toeval dat ik langs je huis fiets op het moment dat je vertrekt. Ik ben echt benieuwd naar je eerste reisverslag.

Groeten Leo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!