hermanschagen is fietsen.reismee.nl

Hoa binh- Hanoi 80km

Het laatste ritje!

Het werd steeds drukker op de weg met kamikaze-chauffeurs. Het was een kwestie van je eigen plaats opeisen op de weg en verder verstand op nul.

Toen ik Hanoi inreed, werd het overzichtelijker, het was wel een masse bewegende auto's en brommertjes, maar de inhaal-manoevres waren grootdeels verdwenen, het was nu meer een georganiseerde chaos, maar goed te handelen. Ik had het erger verwacht, het was goed te doen, als je zelf maar duidelijk bent met wat je van plan bent.

Om half twee was ik in Hanoi, met voor de eerste keer een hevige plensbuis met windvlagen, de takken lagen op de weg. En het was koud, maar 18 graden, even wennen. Het hotel van 10 jaar geleden was snel gevonden, hoewel het een andere naam had gekregen en helemaal verbouwd is. Morgen ga ik voor de andere dagen een ander guesthouse zoeken, want dit is eigenlijk boven mijn stand, maar ik was zo koud, door de regen dat ik hier maar gauw naar binnen ben gegaan.

Nu nog een paar dagen een beetje rondlummelen en dan zit het er weer op.

Nog een oplossing zoeken om op het vliegveld te komen dat een km of 35 verder ligt, maar dat zal ook wel lukken.