hermanschagen is fietsen.reismee.nl

ma. 2395 Lunici-Bay/Roemenie - Obzor Bulgarije ongeveer 700 km

Hallo hier ben ik weer.

De campings in Roemenie en Bulgarije zijn net zo dun bezaaid als de internet-cafes. Dus verschillende keren vrij gekampeerd.

Ik ben naar de rivier de Olt gereden, en toen deze naar het zuiden gevolgd tot de grens met Bulgarije en dus de Donau. Dit waren ontzettend slechte wegen en de streek is ontzettend armoedig. Ik ben in Turnu Marfurete de grens overgegaan met de pont over de Donau. Een officiele pont, debemanning sliep 2 weken op de boot tot ze werden afgelost. Er moesten nog 2 vrachtautos mee, wat nog een heel gedoe wasom ze pont op te rijden.

Na Roemenie is Bulgarije een verademing: De wegen zijn veel beter dan in Roemenie, er is amper verkeer, er zijn zowat geen honden en de bevolking is veel opener.

Omdat ik een kaar van Bulgarije heb, waar de hoogteverschillen niet op vermeld zijn, is het iedere keer weer een verrassing hoe hoog en hoe lang er geklommen moet worden.Het is soms glooiend en soms heftig klimmen, maar in een prachtig landschap. Genieten !!! ..

Gisteren ben ik bij de Zwarte Zee aangekomen, halverweg Varna en Burgas en vandaag heb ik een rustdag ingelast, hier in Obzor. Dat was nodig ook, want na een paar dagen vrij kamperen was het weer eens tijd om alles weer een beetje op orde te brengen.

Het is hier vergeven van de resorts, maar in het stadje zelf is het wel o.k.

Het toeristen-seizoen moet hier nog beginnen, dus het is hier nog rustig. Mooi om even op adem te komen.

Morgen ga ik weer verder, de afstanden zullen niet groot zijn, want er schijnen hier leuke stadjes te zijn.Kamperen is er hier niet bij, maar de hotelletjes in het centrum zijn goed en niet duur. De route verder gaat dan via Burgas langs de kust naar het zuiden en dan wil ik in het weekend de grens met Turkije bereikt hebben, zodat ik nog een paar dagen heb om Istanbul te bekijken.

Het gaat goed en groetjes,

Herman,

Reacties

Reacties

Leo

Hallo Herman,

Wij zijn zo nieuwsgierig naar het hele verhaal. We hebben nu al veel vragen. Ik begrijp dat het nog een pitigge tocht voor ons wordt. Istanbul is een prachtige stad het is de moeite waard daar enkele dagen te verblijven. Veel plezier nog.

Groeten Leo

Rikie

Hoi Herman,

Ik merk wel dat het leuker fietsen is in Bulgarije dan in

Roemenie. Nu richting Istanbul en daar uitblazen.

Met mijn zussen heb ik er drie dagen fietsen op zitten.

Het was erg gezellig en we hadden droog en zonnig

weer. We hadden 200km gefietst. Het adres was heel

leuk.

Woensdag en donderdag komen Suzanne en Lieke lo-

geren, dus zo schiet de tijd wel op.

Geniet van de fietstochten en tot ziens weer.


Groetjes Rikie

Sonja

Hoi Herman,
Wat leuk om je verhalen te lezen. Zoals ik het lees is het erg afwisselend, soms behelpen maar voornamelijk erg mooi. Laat je maar fijn verrassen en geniet er van.
Groetjes, Sonja

Esra :P

Haai Bompa,

Gaat goed he? :D Wacht maar opa, de volgende keer ga ik mee. O en trouwens, je moet je niet laten omdopen tot zigeuner hoor. :P:P

Ik hoop dat je nog wel naar huis wil komen. Oma mist je echt heel erg :P

Ik heb hier een soort proefwerkweek ofzo, opa. Ik moet nou gewoon 25 uur per dag gaan leren, anders red ik het niet! :D

Trouwens, opa, je moet nog wel eventjes daar in die landen gaan rondvragen of iemand er Twilight kent. :D::D


groetieezz,

Ezziee =D

Francien

Hallo Herman,

Het gaat je goed af zo te lezen.Geniet ervan wat er te zien is als je de tijd er voor hebt. Je ligt wel op schema van Rikie te horen,
We hebben voor onze doen ook genoeg kilometers gemaakt, maar alles zat mee. De spierpijn begint te komen!!!!! Geweldig weekend geweest. Dat doen we weer gauw nog een keer.
Goede reis verder en de groetjes van Tiny en Francien.

truus en nico

Hoi Herman,

We hebben je belevenissen gelezen. Het is voor ons geen verrassing dat Hongarije niet zo'n aantrekkelijk landschap heeft. Het is wel opvallend dat er nog zo'n groot verschil is tussen Roemenie en Bulgarije.
Natuurlijk heb je weer de meest onverwachtse dingen die je tegen komt, maar dat zoek je ook op.
Geniet nog van het vervolg van je reis. We lezen met veel plezier je verslagen.

Groetjes,

Truus en Nico

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!