hermanschagen is fietsen.reismee.nl

Pomorie-Primorsko ongeveer 80 km

Ik ben via Burgas en Sozopol in Primorsko aan beland.

In Burgas was ik al heel vroeg zodat ik de tijd had om de stad te bekijken. Het is een mooie stad met veel parken langs het strand en en grote wandelpromenade door het centrum.Er zijn ontzettend veel casino'sen in de stad is het een drukte van belang. Hier zou je niet zeggen dat er In Bulgarije zo'n grote werkeloosheid is. Wat betrefd de wegen, die er 40 jaar geleden opeens niet meer bleken te zijn, nu zijn 4 baans-wegen rondom de stad met fly-overs die helemaal afgesloten zijn en misschien wel nooit gebruikt zijn, net zoals de vele resorts hier langs de kust. Sozopol is een mooi oud stadje met een haventje, waar ik nog een stel aantrof, die met hun zeilboot dar voor anker lagen. Dat was wel leuk. Van Pomorie naar Burgas was een drukke weg en het eerste stuk voorbij Burgas fiets je gewoon aan de kant op de autoweg.

Voorbij Sozopolwerd het rustiger en was er ook een weg korter langs de kust, zodat het fietsen wat aangenamer werd. Moirgen verlaat ik de kust en ga dan binnendoor via een beschermd natuurreservaat naar Malko Tarnove aan de grens met Turkije. Ik verwacht een mooie route door het binnenland door een heuvelachtig gebied met weinig verkeer, volgens de kaart kom ik in 60 km maar door 2 dorpjes, dus vantevoren goed eten en drinken inslaan.

De zwarte zee kust is mooi met inhammen en baaien, jammer dat het dikwijls verpest is door de enorme resorts. Over dat blauwe zeewier: alles wat hier uit het water komt , ziet blauw van de kou van het water, maar daar heb ik nog geen zeewier bij gezien.

Bulgarije is me prima bevallen en nu op naar Turkije.

Gr. Herman

tiny en antoinet

hoi herman
we zijn ook al een paar keer in bulgarije geweest
we vinden het een mooi land
het bad werkt prima kom naar je reis maar eens uit proberen hihihihi
groetjes tiny en antoinet