hermanschagen is fietsen.reismee.nl

Malko Tarnovo- Vize 180 km

Ik zit nu in Vize, ongeveer 100 km Turije ?n riichting istanbul.Het land van de claxon en de theehuizen. Afgelopen nacht heb ik vrij gekampoeerd bij een riviertje even voor Pinarhisar. Nadat ik eerst van plan was om via Saray door te rijden naar istanbul, heb ik besloten om vanaf Viste naar het noorden te gaan, zodat ik weer bij de Zwarte Zee aankom, bij het plaatsje Kiyikoy en vandaar zal ik proberen langs de kust te biijven tot even voor Istanbul

Van de bulgaarse grens naar Kirklari, de eerste grote plaats in Turkije, was het 10 km heftig klimmen met een gem. stijgingspercentage van 7%. Daarna een steile afdaling (waar ik mijn max. snelheid heb gehaald van de hele tocht) Nu is het glooiend met wel klimmetjes van 7% erbij, maar alles maar kort. In het begin was het wat drukkerop deze weg, maar later werd het rustiger. ik ben benieuwd naar de kust van de zwarte zee in Turkije, het zal niet zo mega-volgebouwd zijn als in Bulgarije. Ik ben benieuwd.