hermanschagen is fietsen.reismee.nl

udon thani thailand

Gisteren ben ik in Udon Thani aangekomen. Het was een hele zit, eerst naar Signapore, daar overstappen naar Bangkok, hier uitchecken en weer inchecken voor de binnenlandse vlucht naar Udon Thani. Darr was het nog bijna verkeerd gegaan: ik had 3 uur de tijd, maar door de paspoortcontrole in Bangkok, waar ik 2 uur in de rij heb gestaan, was er nog maar 1 uur over om mijn bagage + fiets op te halen, naar platvorm 4 te gaan, daar weer in te checken en mijn fiets en bagage nog in het vliegtuig te krijgen. Dit was allemaal gelukt Ik was als laatste in het vliegtuig en de bagage ook, met als bijkomend voordeel, dat mijn bagage al op de band in Udon lag, voor ik daar zelf was. Toen ik eenmaal in het vliegtuig zat, kreeg ik daar te horen, dat we nog 20 min. moesten blijven staan, voor we vertrokken, dus achteraf had ik me niet zo druk hoeven te maken.

Mijn fiets heeft de reis ook goed overleeft, ondanks het commentaar in Bangkok, dat mijn fiets maar minimaal verpakt was, maar omdat die zo ook door Signapore Airlines was vervoert, werd het ook door Silk Air uiteindelijk geaccepteeerd.

Het klaar maken van mijn fiets en de bagage een beetje herverdelen over mijn fietstassen was zo gebeurd, en na 20km fietsen was ik In Udon Thani, waar ik zo het guesthouse had gevonden.

De temperatuurmeter van mijn fietstellertje had gelijk een record te pakken: 37 graden celsius.

Gisteren lag ik ,na gegeten te hebben in de stad , al om 9 uur te bed en heb aan een stuk geslapen tot vanmorgen 8 uur, dus ik kan er tegen aan en heb er zin in.Vandaag ga ik niet zo ver, om een beetje te acclimatiseren en te wennen aan de warmte. Dus vanavond slaap ik in Nong Khai, aan de grens met Laos

Udon Thani was vroeger in de vietnam oorlog een belangrijke vliegbasis van de amerikanen, die van hieruit hun bommen distribueerden naar vietnam en de oostkant van Laos, waar ik over een tijdje nog wel het een en ander van te zien zal krijgen.

Nu is het trekpleister van alleengaande blanke mannen, die hier hun vertier komen zoeken.

Vanavond ben ik aan de mekong bij de vriendschapsbrug, waar ik alweer 12 jaar geleden ook met Riek ben overgegaan naar Laos.

Groetjes en tot de volgende keer

Herman

Reacties

Reacties

tiny en antoinet

hoi herman
fijn dat alles goed verlopen is en geniet ervan
groetjes

peter en Hanneke

hoi Herman, Goed om te horen dat alles toch goed verlopen is . Het zal wel wennen zijn aan de warmte. is het daar een droge warmte of is de vochtigheidsgraad daar erg hoog. Want als dat zo is dan zal je nog wel een zweetdruppeltje laten. Geniet er van en een goede reis verder ik kijk uit naar je nieuwe berichten Groet Peet

Theo v E

Ziet er weer goed uit.
Best wel een beetje jaloers. Veel reis plezier!

lydi

Hoi Herman,het is weer leuk om je verhalen te lezen.,het zal vast nog wel spannender worden.
Veel fiets plezier!!
groetjes Lydi

Janine

zo zie je maar weer ieder nadeel heb zijn voordeel

leuk om je verhalen te lezen en wat van de geschiedenis op deze manier mee te krijgen.

Succes en veilige kilometers!

groet
Janine

tiny en antoinet

hoi herman
we zitten iederekeer te wachten op je verhalen erg leuk om te lezen
gr tiny en antoinet

Rikie

Hoi Herman,

Hier een berichtje van het thuisfront.

Met mij gaat het prima, ik word wel bezig gehouden

door de kinderen en kleinkinderen.

Vrijdag ben ik bij Jolanda geweest die ziek was.

Zaterdagmorgen ben ik met Melisa naar Zwemles

geweest, dat ze erg leuk vond.

Vandaag hebben we volop zon en ongeveer 12

graden, dus ik ga vanmiddag lekker fietsen.

Voor jou is het iedere dag genieten om onderweg

te zijn.

Ik wens je nog veel fietsplezier en tot ziens.


Groetjes Rikie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!