hermanschagen is fietsen.reismee.nl

nongkhai-vientiane (LAOS) 40 km

In een half uur tijd was ik de grens (de vriendschapsbrug) over, dus toen was het nog maar even tikken om in Vientane te komen. De weg is vrij druk, maar voor de middag was ik al in Vientiane. Je moet wel even opletten, dat als over de grens bent, de goede richting uitgaat., vorige keer kwamen we er na een paar km fietsen achter dat de Mekong aan de verkeerde kant van ons lag. Dus toen moesten we weer terug. Dat komt omdat je bij het passeren van de grens ongemerkt een draai maakt van 180 graden. En op t-splitsing staat nergens welke kant Vientiane uit is, of het moet zijn in laos-tekens.

In Vientiane heb ik eerst wat rond gelummeld en aan de mekong wat gedronken en daarna een guesthouse gezocht, en wat kips (lao-munt) geregeld. (1.000.000 kip is 100 euro, dus ik was meteen miljonair.) Ze hebben zelfs briefjes ter waarde van 10 cent. Dus als je ergens heen gaat, heb je een bult geld bij je, waar je akelig van word. Hier kan je met thaise baht, kip, en dollars betalen. Dus je kan hier goed de restjes baht kwijt raken.

Groetjes, Herman