hermanschagen is fietsen.reismee.nl

Phoukoun-phonsavan 140 km

Ik was van plan hier 2 dagen over te doen, maar uiteindelijk was ik net voor donker in Phonsavan. Op de ze weg naar het oosten zie geen fietsers meer. Er is ook weinig verkeer: af en toe een auto of een brommertje. In de dorpjes waar je door komt is ook weinig eetbaars te krijgen, wel wat flesjes warm drinken, want de electriciteit is nog niet aan gesloten, ze zijn er wel mee bezig, maar de aansluitingen naar de hutjes zijn nog niet gemaakt. Er wordt hier in dit gebied wel geld ingepompt, : veel nieuwe hutjes en afrasteringen. Het is hier ook veel schoner dan op de noord-zuid route. Daar wordt de weg voorlopig ook niet verder gerepareerd omdat het geld daar op is.

De eerste 80km was het constant draaien en keren van de ene berghelling naar de andere. Wel spectaculair. Tamelijk in het begin al een afdaling van 1400 meter naar 800 meter, maar die meters moesten wel weer terug gewonnen worden. Kortom weer een spectaculaire tocht. De laatste kilometers was het steed op en neer zonder die lange beklimmingen.

Het plan was om na ongeveer 90 km ergens een slaapplaats te zoeken, maar het was nog tamelijk vroeg. Toen heb ik er maar op gegokt dat ik Phonsavan in 1 dag zou halen.

Met de top-100 op mijn iPod heb ik er toen de laatste 50km nog bijgetrapt.

Ik vond het niet erg dat ik Phonsavan zag liggen, vlak voor het donker werd.

Morgen is het rustdag. Mijn was doen, mijn fiets schoonmaken en nakijken en verder lamballen.

Woensdag ga ik hier vandaan naar de vlakte der kruiken, waar het hier allemaal om te doen is.

In de avond ben ik dan weer terug in Phonsavan, De volgende dag vertrek ik dan weer richting noorden.

Groetjes,

Herman

Reacties

Reacties

Toon Groot

Hoi Herman, leuk je verhalen weer te lezen, toch weer een hele uitdaging deze trip. we weten het ieder geval al wel, als je terug bent hebben we wer een uitstekende kopman. nog veel succes gewenst, ook namens de jong3ens van de club.

Gr. Toon Groot Fuietsclub "VAN HERPT" Drunen

sjef van herpt

wordt het dan een rondje op de vlakte der kruiken?

Patrock en Jolanda

Hoi pa,

Weer een mooi verhaal en erg mooie foto's. Zo te zien heb je een mooie dagtocht gehad in de vlakte der kruiken. Heel veel plezier de komende tijd.

groetjes,
Patrick, Jolanda en de kids

Truus en Nico

Herman,

Mooi om te lezen dat je nu in een prachtig gebied fietst met spectaculaire stukken. Een en ander zal op deze manier wel conditieverhogend werken.
De foto's geven ook een mooie indruk van de streek waar je op dit moment bent.
Bij deze zeggen we: "Zet 'm op en ga zo door".

Groetjes,

Truus en Nico

jacky

Ha die Herman,

weer even alles bijgelezen. altijd erg leuk om te doen.
Het gaat je dus gewoon weer heel goed en het is tot nu redelijk relaxed op je reis.
Neem het er weer van dus!!

Groetjes,
Jacky, Ook van Frank, Cathelijn en Pepijn natuurlijk...

Rikie

Hoi Herman,


Leuk te lezen dat het allemaal goed gaat en je bent al

over de helft.

Hier gaat alles goed. Vandaag heb ik meegeholpen bij

Jeroen in de voor en achtertuin die er weer mooi bij

lig. Vrijdag ben ik bij Jolanda geweest, die ziek was.

Afgelopen Donderdag ben ik met Truus en Tiny een

dag gaan fietsen, het was heerlijk terrasjes weer.

Dus er wordt hier hard getraind om straks in Frankrijk

te fietsen, waar ik erg veel zin in heb.

Nou Herman geniet nog maar van het fietsen.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de over-

nachtingen zijn, en waar je kunt slapen laat het

maar eens horen.

Nou Herman geniet van het fietsen, en het allerbeste.


Groetjes, Rikie en tot ziens.



dagje gefietst




lig. Vrijdag ben ik de hele dag bij Jolanda geweest,

die behoorlijk ziek was.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!