hermanschagen is fietsen.reismee.nl

Phonsavan-Muong Khan 55 km

In Phonsavan heb ik al geld kunnen wisselen voor vietnamees geld. Ik kwam een paar finnen tegen, die met de bus uit vietnam waren gekomen en vietnamees geld overhadden, dat ze bij de bank niet konden wisselen voor lao kip en omdat aan de grens waar ik vietnam inga geen voorzieningen zijn, kwam dat goed uit, dus zij hadden mijn dollars, die ze weer konden wisselen tegen kip en ik had mijn dong. Het leek bijne op 'balletje-balletje', maar iedereen blij.

Rond 1 uur was ik al in Muong Khan, van 100 meter naar 600 meter gedaald, dat zal ik morgen wel weer goed moeten maken, dus dat wordt dan weer klimmen.Het was een mooie tocht, dus genieten van wat er te zien is en voornamelijk bergafwaarts. Onderweg ben ik nog even 'op de eet' geweest bij een familie, waar ik binnen werd geroepen. De mensen waren gastvrijer dan het eten dat ze uit gemeenschappelijke schalen aten. Dus ik heb voor de beleefdheid toch maar heel weinig gegeten, maar de bedoeling was goed, zullen we maar denken.

Ik ben zo vroeg gestopt, omdat ik dan nog 2 dagen te fietsen heb van 200 km en er alleen na 90 km een overnachtingsgelegenheid is.Het is een rustige weg, maar in het dorpje waar ik blijf overnachten is wat bedrijvigheid met een marktje en een eettentje. Het ligt op een splitsing van een weg naar Vietnam en een weg de bergen in naar hert noorden, die ik zal nemen. Vanmorgen ben ik met 18 graden en een fikse regenbui begonnen, later liep de temperatuur weer op naar 36 graden, maar wat dat betrefd ben ik al wel iets gewend. Er zijn hier veel vietnamesen, die na de amerikaanse oorlog hier zijn blijven hangen. Morgen zal een heftige dag worden nwat fietsen betrefd. We zullen zien.

Groetjes, Herman

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!